Φωτο-βόλτα στον 19ο αιώνα
Ο σταθμάρχης δεν μένει
πια εδώ. Μένουν, όμως, οι αναμνήσεις, η
νοσταλγική ατμόσφαιρα της Αθήνας του
19ου αιώνα, κι αυτό το κιτρινωπό φως που
εισβάλει από τα μεγάλα παράθυρα και
αντανακλάται επάνω
>>>>>>>>>>
στις λευκές επιφάνειες, κάνοντας τον χώρο ακόμη πιο ονειρικό.
Το τραίνο σφύριξε για τελευταία φορά στον Σταθμό Πελοποννήσου το 2005. Από τότε μέχρι σήμερα, το κτίριο παραμένει κλειδωμένο, και ανοίγει μόνο για λίγες εκδηλώσεις, όπως ήταν το ιδιαίτερα επιτυχημένο διήμερο φεστιβάλ Art is Hard και ακόμα η βραδιά tango των Atenistas.
>>>>>>>>>>
στις λευκές επιφάνειες, κάνοντας τον χώρο ακόμη πιο ονειρικό.
Το τραίνο σφύριξε για τελευταία φορά στον Σταθμό Πελοποννήσου το 2005. Από τότε μέχρι σήμερα, το κτίριο παραμένει κλειδωμένο, και ανοίγει μόνο για λίγες εκδηλώσεις, όπως ήταν το ιδιαίτερα επιτυχημένο διήμερο φεστιβάλ Art is Hard και ακόμα η βραδιά tango των Atenistas.
Πίσω από τις βαριές
ξύλινες πόρτες με τα φτερωτά χερούλια
(ο Ερμής ήταν ο προστάτης των μεταφορών,
και οι αρχιτέκτονες του 19ου αιώνα
αγαπούσαν τις αναφορές στην ελληνική
μυθολογία) ο χρόνος έχει σταματήσει.
Στις μεγάλες αίθουσες αναμονής τα
μαρμάρινα τζάκια είναι σβηστά.
Από τα μπορντό ζωγραφιστά ταβάνια κρέμονται γιγάντιοι πολυέλαιοι που αντιστέκονται στη φθορά του χρόνου. Μπροστά στο ξύλινο κουβούκλιο των εισιτηρίων σχεδόν περιμένεις να δεις κάποιον ήρωα της Άγκαθα Κρίστι να κανονίζει τις λεπτομέρειες του ταξιδιού του.
Από τα μπορντό ζωγραφιστά ταβάνια κρέμονται γιγάντιοι πολυέλαιοι που αντιστέκονται στη φθορά του χρόνου. Μπροστά στο ξύλινο κουβούκλιο των εισιτηρίων σχεδόν περιμένεις να δεις κάποιον ήρωα της Άγκαθα Κρίστι να κανονίζει τις λεπτομέρειες του ταξιδιού του.
Μικρή σιδηροδρομική ιστορία
Το 1884 ξεκίνησε να
κατασκευάζεται ο Σταθμός Πελοποννήσου,
για να ολοκληρωθεί πέντε χρόνια αργότερα,
το 1889. Τα σχέδιά του ήταν έργο μιας ομάδας
Γάλλων μηχανικών που είχε μετακληθεί
από τον τότε πρωθυπουργό Χαρίλαο
Τρικούπη, με επικεφαλής τον Alfred Rondel και
υπεύθυνο αρχιμηχανικό των σιδηροδρόμων
τον Abel Gotteland. Το ότι έχετε ακούσει να τον
αναφέρουν ως «κτίριο του Τσίλερ»
οφείλεται σε κάποιες παρεμβάσεις που
έκανε αργότερα στον σταθμό ο
αρχιτέκτονας-σταρ της Αθήνας του 19ου
αιώνα, δίνοντάς του την μορφή που έχει
σήμερα: αυτήν που συνδυάζει την γοητεία
του νεοκλασικού με τα art nouveau στοιχεία.
Τον Σταθμό Πελοποννήσου διαχειρίζεται η ΓΑΙΑ ΟΣΕ, θυγατρική του ΟΣΕ που δραστηριοποιείται στον χώρο της ανάπτυξης και διαχείρισης της σιδηροδρομικής ακίνητης περιουσίας .
Επιβάλλεται όμως
η συντήρηση του κτιρίου.
Κείμενο: Ηρώ Κουνάδη
Φωτογραφίες: Ηρώ Κουνάδη -
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου